2016: Het jaar van de openheid
De korte geschiedenis van De Drie Notenboomen is op z’n minst opvallend te noemen. Van een idee in 2003 tot 4 franchiseformules met meer dan 160 aangesloten ondernemingen in 2016; dat is behoorlijk indrukwekkend.
Om die evolutie te consolideren en het geheel voldoende stabiliteit te bieden, hebben wij – De Drie Notenboomen – uitdrukkelijk gekozen om met heel onze organisatie structureler naar buiten te komen. De nadruk zal hierbij altijd liggen op waar het echt om draait: het welzijn van bewoners en de passie van de ondernemers. Als Drie Notenboomen spelen wij de rol van een verbindende factor, van een ‘story teller’ die van alle kleine verhaaltjes een groot verhaal weet te maken.
Nieuwe kleren…
Om deze rol goed te kunnen vervullen, en om het belang ervan duidelijk te benadrukken, hebben we onszelf een nieuwe outfit aangeschaft. Een nieuw mooi jasje dat we met trots dragen. Trots, inderdaad, want met onze nieuwe huisstijl willen we vooral uitstralen dat we geloven in wat we doen, dat we daarvoor de mens in alles centraal zetten, en dat we op onze eigen creatieve manier willen uitpakken met waar we voor staan.
In onze nieuwe huisstijl wordt verwezen naar ons vorige logo, maar we hebben het aangepast aan deze tijd.
- Door het behoud van de originele vormen – de 3 bomen – wordt stabiliteit en vertrouwen uitgedrukt. Het bekrachtigt dat we geloven in waar we voor staan, maar ook dat we geloven in de toekomst.
- De overlappende lijnen in de figuren drukken de structurele samenwerking met onze collega’s, franchisenemers en partners uit. Samenwerken is onlosmakelijk verbonden met onze organisatie. We gebruiken de expertise en de passie van anderen en elkaar om onze eigen kennis en kunde beter te maken.
- Het doorschijnen van de achterste bomen door de middelste staat voor transparantie. Heldere relaties en eerlijke communicatie zijn immers één van onze grootste troeven.
- Door ‘Franchiseontwikkelaars binnen de gezondheidszorg’ te vervangen door ‘Vernieuwers in de zorg’, drukken we onze ambitie voor de toekomst uit en onze opdracht naar onszelf toe: wij zijn er niet enkel om te onderhouden wat we hebben opgebouwd; we zijn er ook om onze filosofie op andere plaatsen en in andere disciplines uit te rollen, en om de vernieuwing in onze huidige concepten te steken.
… in een nieuwe etalage
Om ons verhaal goed te kunnen vertellen, maar ook om aan te geven wie met ons samen de hoofdrol speelt, hebben we deze nieuwe website ontwikkeld. Deze website is ons uitstalraam waarin te zien is wat we doen, en waarmee we buitenstaanders voor onze werking warm maken.